Nutritia

Nutritia si kilogramele dorite, fara dieta!

 

Cu ani in urma se manca de trei ori pe zi si se mai servea o cafea sau un ceai printre mese. Acum se mananca cam toată ziua si nu sunt ore speciale de stat la masa.  Mesele nu mai sunt asa de importante si se mananca doar cand ne este foame.

 

Dar, ce se intampla, de fapt, cand sari peste micul dejun?

 

De ce ma ingras cand, de fapt, mananc chiar putin?

De ce prietena mea mananca aaa mult si nu e grasa?

Se poate ajunge la kilogramele dorite fara dieta?

Putem influenta singuri sanatatea traind sanatos?

 

  • Mananca variat!
  • Nu manca prea mult si fa miscare!
  • Mananca mai putine grasimi saturate!
  • Mananca multe legume, fructe si paine intermediara!
  • Mananca disciplinat la ora mesei!

 

Este bine să se manance de 3 ori pe zi: micul dejun, pranzul si cina si se mai pot servi 2 sau 3 gustari printre mese.

 

În teorie e simplu: cine arde mai multe calorii decat primeste, slabeste. Insa, in practica e mai greu. Multi oameni primesc mai multe calorii decat au nevoie. De aceea, incearca sa faci zilnic putina miscare.

 

Mananca zilnic 2 fructe! Nu sari peste mese!

 

Nutritia si arborele sanatatii

 

Se spune ca ,,o imagine face uneori cat o mie de cuvinte”. Ce-ar fi daca ,undeva in bucataria noastra, am gasi un loc pentru imaginea de mai sus.

Cu siguranta ne-ar ajuta sa stabilim un echilibru corespunzator in alimentația noastra și a familiei. Privind spre ,,arborele sanatatii” devenim mult mai atenți la modul cum trebuie sa ne organizăm mesele și gustarile din zi. Analizand aceasta imagine, realizam ca:
• Bauturile formeaza baza, urmate de legume și fructe;
• Cerealele integrale si tuberculii au o importanta majora in alimentație;
•Lactatele, pestele si carnea reprezinta o alta categorie de alimente;
• Nu uitam uleiurile, nucile si semintele!
Cu cat ne apropiem mai mult de varf, ne intalnim cu ,,zona rosie” unde gasim produse foarte procesate, care contin cantitati mari de zahar, grasimi si / sau sare si care au efecte nefavorabile asupra oganismului, daca nu sunt consummate cu masura. Alimentele din aceasta zona pot proveni de la animale sau plante, din aceasta categorie fac parte: bauturi racoritoare si alcoolice, bomboane, prajituri, produse de patiserie, gustari, fast-food. Cel mai bine este ca aceste produse sa fie consummate foarte rar si in portii mici.

_

 

 

Pentru un corp sanatos este absolut necesara o dieta buna / sanatoasa. Dar cu totii stim asta, nu-i asa?!

 

Dar, totusi, cum facem asta?

 

Exista linii de orientare, reguli, carti despre mese si diete. Unele sunt la fel, unele difera, dar acest lucru ne determina sa facem o alegere buna.

 

Dar ce inseamna mancare sanatoasa? Si cum scapam de kilogramele in plus?

 

Simplu, mancam dupa reguli:

 

Arborele sanatatii are grija nu numai sa mananci alimente importante si putine, ca sa scapi de kilogramele in plus, ci te ajuta sa faci o alegere sanatoasa si sa dai jos din kilogramele nedorite.

 

Multe diete iti promit ca in cel mai scurt timp slabesti mult si ajungi la o silueta ideala. Insa e mai bine sa invatam sa slabim si sa ramanem la greutatea dorita, fara diete, si doar cu o alimentatie sanatoasa.

 

Afla mult mai multe din cartea “Sanatos Este Normal“.